Krem Şantili Poğaça ve Kurabiye


Krem şantilerinizi alın gelin iki nefis tarifim var. Poğaçalar Didem'den. Facebook'ta tarifi paylaştığında o kadar hoşuma gitti ki  gecenin bir yarısı üşenmeyip yaptım :)) İddia ediyorum yaptığınız ve yediğiniz en lezzetli poğaçalar olacak bunlar. Çok çok lezzetliler.. Evde ayçekirdeği olmadığı için benimkiler sade oldular bir daha yaptığımda kesinlikle koyacağım. 

Malzemeler:
1 poşet toz krem şanti 
250 gr. yumuşak tereyağ veya margarin 
2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine)
1 paket toz maya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı ılık süt
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Yaklaşık 5 su bardağı un

İçi: Beyaz peynir
Üzerine : Ayçekirdeği

Yapılışı: Mayayı ılık süt ve şekerle karıştırdım kabarana kadar bekledim. Bir yoğurma kabında diğer malzemeleri üzerine ekleyip yumuşacık bir hamur yoğurdum. Üzerini kapatıp 1 saat ılık bir ortamda mayalandırdım. Sonra tekrar yoğurdum ve 10 dakika beklettim. Fırınımı 180 dereceye ısıttım, Hamurdan yumurta kadar parçalar kopardım, elimle açıp peynir koyup kapattım.Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm ve pişirme kağıdı yaydığım tepsiye dizerek poğaçalar güzelce kızarıncaya kadar pişirdim. Pişen poğaçaların üzerine Didem tepsi kapatmış yumuşacık olsunlar diye, Ben ılık fırında beklettim bir süre.



KREM ŞANTİLİ KURABİYE
Dünyanın en az malzemeli ve en kısa sürede yapılan kurabiyesi :))





Malzemeler:
1 paket krem şanti (toz olarak)
1 su bardağı sıvı yağ
Aldığı kadar un
Üzerine: pudra şekeri

Yapılışı: Pudra şekeri hariç malzemeleri karıştırdım. Şekil verdim. (kömbe kalıbı kullandım) 170 derecede ısınmış fırında pembeleşinceye kadar pişirdim. Soğuyunca pudra şekeri eledim.




8 yorum:

Nursevin SÖNMEZ said...
March 27, 2014 at 2:19 AM

Ellerine sağlık canım. Poğaçanın tadını kesinlikle biliyorum aynen çok güzel oluyor. Benim yıllardır yaptığım ve ismini sokak poğaçası olarak yayınladığım poğaçamdada hem maya hemde kabartma tozu var. bu tür poğaçalarada krem şanti kaymak lezzeti veriyor. Afiyetler olsun. herkese tavsiye edilir.

Nursevin SÖNMEZ said...
March 27, 2014 at 2:20 AM

Ay kömbe kalıbı bendede var ama hala kurabiye yapıcam en son kömbe baharatıda aldım. Am aönc ebu şekişlde denesem daha güzel.. Ellerinize sağlık.

Unknown said...
March 27, 2014 at 4:12 AM

Nefis gorunuyor canim. Ellerine saglik.
Sevgiler...

mutfagabuyrun said...
March 27, 2014 at 1:06 PM

offf harika iki lezzet bir arada canım.nefis olmuşlar .ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown said...
April 1, 2014 at 3:01 PM

Epeydir evde poğaça yapmıyorum ,kurabiyelere fena takıldım ben:)Git gel yiyorum ya,sonum iyi değil benim:((
Canım poğaçadanda,kurabiyende nefiss görünüyor:)
Ellerine sağlık.
Çok öptümm:)

vişnap said...
April 8, 2014 at 2:11 PM

Offfff ikiside olsa da yesem dedirtti canımm Hülyammm ne de güzel yapmışsın her zaman ki gibi diğer tariflerin gibi bunlara da bayıldımm sevgilerimle tatlımm.

Lezzetli Sanatlar said...
May 11, 2014 at 1:02 PM

Hülyacım merhaba,
Bu poğaçalarda krem şanti kullanılınca tatlı bir tat oluyor mu?
Yapmayı düşünüyorum da...
İlgine teşekkürler ve sevgiler:))