Mercimek Köftesi


Sizlerle bugün çok sevdiğim bir lezzeti paylaşacağım. Yıllar önce Portakalağacından almıştım, hala bu tarifle yaparım köftemi. Zaten üç aşağı beş yukarı bütün tarifler birbirine benziyor..

Malzemeler: 
1 su bardağı kırmızı mercimek
2 su bardağı ince bulgur
1 irice soğan
Yarım demet maydanoz
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay bardağı sıcak su
1 çorba kaşığı biber salçası
1 çay bardağı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı tuz
Limon suyu


Yapılışı: Yıkadığım kırmızı mercimeği 4,5 bardak suyla tencereye koydum ve iyice yumuşayıncaya kadar pişirdim. Karışım pişince biraz sulu kalmalı. Üzerine yine yıkayıp süzdüğüm bulguru ekledim ve kapağı kapalı olarak bulgurlar yumuşayana ve suyu iyice çekene kadar beklettim. Bu arada minik küpler halinde doğradığım soğanı zeytinyağında kavurdum. Salçayı ekledim biraz karıştırdım. Bir çay bardağı suyu da ilave edip hafif koyulaşıncaya kadar kaynattım. Diğer tarafta maydanozları doğradım, baharatları hazır ettim. Mercimekli bulgur karışımını, salçalı soğanı, baharatları bir yoğurma kabına alıp güzelce yoğurdum. En son maydanozları ve limon suyunu ekledim. (Ben yeşil soğan kullanmıyorum mideme dokunduğu için) En son şekil verdim, frenk maydanozu ve limonla süsledim. Servis yaparken marul yapraklarının üzerinde ikram ettim.

10 yorum:

vişnap said...
February 12, 2014 at 6:09 AM

Hülyam ayhhh vuruldum kendime,görünce nasıl canım istedi kaç zamanlardır hep canım ister dururdu sen de yapmışsın ya kendime kızdım neden yapıp yemiyorum diye inanırmısın bir yılı geçmiştir yemeyeli bir de öyle çok çok severim ki en kısa zamanda yapacağım canımm eline sağlık harika görünüyor afiyetle ye ama benim için de ye olur mu.sevgilerimle...

bücürükveben said...
February 12, 2014 at 9:25 AM

valla benim de canım çekti akşam akşam...çok severim, et yemez biri olarak tam bana göre bir yiyecek ...eline sağlık olsun

bücürükveben said...
February 12, 2014 at 9:40 AM

yok yok bu böyle olmayacak, tüm malzeme var şansıma:) mutfağa gidiyorum ben mercimekli köfte yapmaya senin tarifinle tabii ki..:)teşekkürler

Unknown said...
February 12, 2014 at 9:54 AM

:)) Ablacım ben de mercimekleri kaynatıyorum şu anda. Yeniden yapıyorum :)) Ellerine sağlık senin de, sevgiler..

bücürükveben said...
February 12, 2014 at 11:20 AM

:))ben de bitirdim; dizdim tabağa çayı koydum bir baktım ki tuz koymamışım! :)))))hepsini tekrar bozup tuz ve azcık sıcak suyla yeniden yoğurdum:)))akşam akşam kafa kalmamış:))))neyse ama tuzunu unutan olursa yeniden yoğurulabildiğini keşfetmiş oldum:)
sevgiler tekrar:)

Zeyno'nun Mutfağı said...
February 12, 2014 at 11:52 AM

Ellerine sağlık canım nefis olmuşlar:)Ben de Vişnap gibi çok sevdiği halde uzun zamandır yapmayanlardanım:)Tariflerimiz de hemen aynıymış seninle..Benim yarım ölçü daha fazla mercimek var sadece..Onun dışında tamamen aynı ölçülerimiz..Ellerine emeğine sağlık..Sevgilerimle..

Ayşeden Tarifler said...
February 12, 2014 at 1:37 PM

Kim sevmezki bu köfteyi bizde ailece bayılırız

Unknown said...
February 13, 2014 at 12:16 AM

Elimi uzatıp alasım geldi sunum süper ellerine sağlık canımmm sevgiler...

mutfagabuyrun said...
February 13, 2014 at 12:21 AM

bol limonlu çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

lezzettabağı said...
February 14, 2014 at 1:30 AM

Sevgili Hülya sevdiklerinin hiç eksilmemesi dileklerimle sevgi dolu bir hafta sonu diliyorum Mercimekli köfteyi görünce ne zamandır yemediğimi hatırladım umarım yarın ki akraba gününde yapılır da nefsimi köreltirim yoksa evde her ana yapabilirim bu lezzeti..