Muzlu Milföy Pastası



Bu güzel tatlının tarifini Lezzet Tabağı bloğundan aldım. Aslında uzun zamandır aklımdaydı hafta sonuna kısmet oldu. Milföyle tabi ki tatlılar yaptım daha önce ama bu şekilde yapmamıştım hiç. Tatlıda hamurlar kabartılmadan pişirildiği için çok güzel oluyor. Çıtır çıtır tavsiye ederim. Ben sadece malzeme miktarlarında minik oynamalar yaptım. Yok illa orijinal tarif istiyorsanız sizi buraya alalım.


Malzemeler:
9 adet milföy hamuru
3-4 tane muz
Üzerine pudra şekeri

Ara kreması için:
4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 su bard. şeker
1 paket vanilya
1 paket krem şanti

Kreması : Süt, un, nişasta ve şekeri karıştırarak pişirdim. Ocaktan alıp ılınmaya bıraktım. Oda sıcaklığına geldiğinde bir paket vanilya ve krem şantiyi (toz olarak) ekleyip mikserle köpük köpük olana kadar çırptım.

Hazırlanışı: Milföy hamurlarını oda sıcaklığında hafifçe yumuşattım. Üç tanesini yanyana koyup dikdörtgen haline getirdim ve merdaneyle açtım. (dikdörtgen midi fırın tepsime göre şekil verdim siz fırın tepsinize göre yapabilirsiniz). Tepsiye yağlı kağıt kestim hamuru yerleştirdim. Üzerine tekrar yağlı kağıt kapattım milföyü koydum. Bu şekilde üç kat hamur hazırladım. Son hamurun üzerine de yağlı kağıt koydum ve üzerine alttki tepsiyle aynı ölçülerde başka bir tepsi yerleştirdim. Böylece milföyler kabarmadan çıtır çıtır kızarıyor. 200 dereceye ısıttığım fırında iyice kızarıncaya kadar pişirdim. Milföyleri soğuttum ilk tabakanın üzerine kremanın yarısını yaydım muz dilimleri serpiştirdim. İkinci katı da aynı şekilde hazırladım ve üçüncü milföy tabakasının üzerine sadece pudra şekeri eledim. Servis yaparken kare ya da uzun dilimleyebilirsiniz. Keskin bir bıçak kullanın lütfen.

22 yorum:

LeylaK said...
April 29, 2013 at 6:20 AM

oh oh, tek tek alıp ağıza atmalık :)

pelince said...
April 29, 2013 at 7:11 AM

Bende hep niyet ederim ama bir türlü yapamadım :) ellerine sağlık..

kış güneşi said...
April 29, 2013 at 8:08 AM

Ne şirin pratik bir tarif olmuş canım hele çocuklar buna bayılacak eline sağlık

Birkaselezzet blogspot.com said...
April 29, 2013 at 8:09 AM

Harika Antalyadan sevgiler.
Eline saglik cok severim.

LaceToys said...
April 29, 2013 at 8:41 AM

Milföyle bende denemiştim, çok lezzetli gerçektende. Ellerine sağlık afiyetler olsun canım.. Sevgiler..

keyiflisofram said...
April 29, 2013 at 8:43 AM

Nefis bir tarif olmuş,ellerine sağlık muzlu çilekli harika olur .sevgiler..

Ayşe'nin Mutfağı said...
April 29, 2013 at 10:29 AM

değişik bir alternatif ellerinize sağlık

mutfagabuyrun said...
April 29, 2013 at 10:41 AM

offf.çok güzel canım.olsad ayesem dedim.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown said...
April 29, 2013 at 11:44 AM

milföyü heep tuzlu denemişimdir,hiç tatlı olarak denemedim,nede güzel olmuş ellerine sağlık :)

Unknown said...
April 29, 2013 at 8:43 PM

Eskiden ne çok yapardım Hülyam unutmuşum ellerine sağlık öperim.

birincisin said...
April 29, 2013 at 10:48 PM

Çok severim,çıtır çıtır nefis ve hafif bir tatlı .Ellerine sağlık,sevgiler:)

MAZES said...
April 29, 2013 at 11:56 PM

tadı da güzel,ellerine sağılık canım.

tatlı sefam said...
April 30, 2013 at 12:14 AM

elıne sağlık tadı cok guzel oluyor

PAPATYA PRENSES said...
April 30, 2013 at 1:20 AM

Ben haftasonu yemeye geliyorum bu tatlıtan. Nasıl olsa yapıcaksın demii :))

Ellerine sağlık ablacım.

Lezzetli Sanatlar said...
April 30, 2013 at 5:33 AM

Nefis olmuş, ben de küçük kareler halinde yapıyorum.
Bir lokmalık oluyor.
milföy çok lezzetli hamur, tatlı tuzlu herşeye yakışıyor.
Ellerine sağlık, sevgiler.

Unknown said...
May 1, 2013 at 3:46 PM

Hep aklımda bu tarif ama nedense yapmadım bir türlü..
Çıtır çıtırda görünüyor amayaa:)
Ellerine sağlık canım:)

hdidem95 said...
May 2, 2013 at 5:51 AM

tepsi koymak iyi fikir hülyacım bende yapmıştım ama çok kabarmamıştı bir dahakine böyle deneyeceğim ellerine sağlık canım
www.hadisofraya.com

Zehra Gürgen said...
May 3, 2013 at 2:30 AM

Hülya'cım milfötlerin pişirilme şekli çok akıllıca,milföy pastayı çok severim ama kabarınca çıtırlığı azalıyor.Kabarmadan nasıl çıtır çıtır olur diye düşünürdüm hep? bir de bu şekilde deneyeceğim.Ellerine sağlık canım
sevgiler

Grace A. said...
May 9, 2013 at 4:20 AM

I like this kind of food.

LG Grace www.zeit-fuer-dich.blogspot.de

vişnap said...
May 9, 2013 at 10:52 AM

Canımmmm ellerine sağlık ahh ahhh bunları görüp dayanmak ne mümkün mümkünsüz ah ahhh yapmalı notumu aldım canımmm sevgilerimle..

ihlamurcum said...
May 17, 2013 at 1:42 PM

Milföy hayatımın jokeri, bu pastaya da bittim.Elinize sağlık.

Beyaz Hanımeli said...
May 23, 2013 at 4:47 PM

Çok mantıklı kabarmalarını önleyerek pişirmek. Aynı hazırlar gibi görünüyor. Hemen not ediyorum. Ellerine sağlık Hülya'cığım. Sevgiler.